Resa till havets land

360˚ virtuell utställning

Resa till havets land bjuder på en upplevelserik färd i Skärgårdshavet (i Finland), vars tusentals öar och mångskiftande kulturarv är unika i världen.I VR-upplevelsen leder berättarrösten dig till Åbo skärgård med hjälp av 360°-videobilder som byts ut.

Du får höra om Åbo skärgårds unika natur, skärgårdshavets tillstånd och jättar som byggt jungfrudanser och om hur människor har anpassat sig till de krävande förhållandena i skärgårdsnaturen.

Info om utställningen

Den virtuella upplevelsen Resa till havets land bygger på fotoboken Meren maa – Havets land, som utgetts av John Nurminens Stiftelse. Skildringen i VR-upplevelsen bygger på texter av John Björkman och Jari Hänninen och på kulturhistoriskt material som sammanställts av Li Näse.

VR-upplevelsen har skapats av Verge Media Oy.

Museo
John Nurmisen Säätiö
Tema
Special

Guidade virtuella turer

Det finns inga guidade turer på denna plats.

Så här besöker du Digimuseo.fi

1. Besök ensam

Du kan njuta av utställningarna när som helst, var som helst.

2. Upplevelser tillsammans

Du kan även boka en guidad tur för dig eller din grupp och uppleva utställningen tillsammans med en guide.

3. Varje utställning är unik

I Digimuseo.fi hittar du utställningar från olika museer runt om i Finland. Alla utställningar kan besökas gratis, till vissa kan du köpa ett mer omfattande inträde eller boka en guidad tur.