Pukstaavin uusi verkkonäyttely avautui Digimuseossa

Digimuseossa julkaistu Pelastetaan kirja! -verkkonäyttely esittelee kirjan, lukemisen ja kirjakulttuurin merkitystä. Lapsille ja nuorille suunnattu uutuusnäyttely avaa kirjojen roolia nykyihmisen elämässä.

Näyttelyn sisään rakennettu jännittävä pakopeli herättelee lukuinnostusta ja tarjoaa kirjavinkkejä. Digitaalisessa pakopelissä pelaajan tehtävänä on astua ritarin saapikkaisiin ja pelastaa lohikäärmeen anastamat kirjat! Uskallatko tarttua haasteeseen ja onnistutko pelastamaan kirjat?

Näyttely ja digitaalinen pakopeli on toteutettu osana Museoviraston rahoittamaa Pelastetaan kirja! -hanketta. Näyttely ja peli laajentavat Suomalaisen kirjan museo Pukstaavin suositun Pako museosta -näyttelykonseptin digitaaliseen muotoon.

Verkkonäyttely ja digitaalinen peli on suunniteltu yhteistyössä Suomalaisen kirjan museo Pukstaavin, Suomen Kirjainstituutin, Pohjanmaan lastenkulttuuriverkosto Barkin sekä Sastamalan ja Kokkolan perusopetuksen kanssa. Näyttely ja pakopeli julkaistaan sekä suomen että ruotsin kielellä.

Pelastetaan kirja! -näyttely Digimuseossa: https://digimuseo.fi/nayttelyt/pelastetaan-kirja/. Pakopeli löytyy verkkonäyttelyn sisältä.

Jenna Kallio
Tuottaja-tiedottaja