Kun Elämä antoi minulle värit

3D virtuaalinäyttely

Näyttelykokonaisuus ”Kun Elämä antoi minulle värit” on Oili Mäen 50-vuotistaiteilijajuhlanäyttely, jossa esitellään hänen taideuransa tuotantoa. Näyttelyssä on esillä taiteilijan kuvakudoksia, täkänöitä, ryijyjä, maalauksia, kangassuunnittelua sekä muita hänen luomiaan taideteoksia vuosilta 1961-2011.

Tietoa näyttelystä

Tekstiilitaiteilija, professori Oili Mäki (1925-2011) tunnettiin Suomessa ja ulkomailla ennen kaikkea värikylläisistä kuvakudoksistaan ja ryijyistään. Mäki suunnitteli ja kutoi pellavatäkänöitä, kuultokudoksia sekä alttaritauluja. Hän maalasi tauluja, teki grafiikkaa sekä kirjoitti ja julkaisi myös useita runoteoksia ja muuta kirjallisuutta. Lisäksi hän suunnitteli kangasmalleja niin kotimaisille kuin ulkomaisille kangastehtaille ja puhalsi myös lasitaidetta.

Museo
Professori Oili Mäen taidesäätiö sr
Teema
Taide

Opastetut virtuaalikierrokset

Kohteessa ei järjestetä opastettuja kierroksia

Näin vierailet digimuseossa

1. Osallistu kotonasi

Digimuseo.fi -palvelussa voit nauttia eri museoiden näyttelyistä missä ja milloin vaan.

2. Koe yhdessä

Voit vierailla Digimuseossa myös yhdessä ryhmäsi kanssa. Varaa opastettu kierros, niin voitte kokea virtuaalinäyttelyn kuten olisitte oikeassa museossa.

3. Jokainen elämys on erilainen

Digimuseossa löytyy näyttelyitä eri museoista ympäri Suomea. Suurin osa näyttelyistä on ilmaisia ja osaan on pääsymaksu.

Haluatko vierailla museossa fyysisesti?

Lue lisää museot.fi-sivulta
Ihmisiä museossa