Digimuseo.fi voitokas Grand One -palkintogaalassa

Nainen sohvalla läppäri sylissä

Digimuseo.fi nappasi voiton 29.4.2021 järjestetyssä Grand One -palkintogaalassa kilpailukategoriassa Paras pienen budjetin verkkopalvelu. Tuomaristo nosti Digimuseo.fi -palvelun voittajaksi kolmen muun finalistin joukosta seuraavin perustein:

Avaa ovi museoon kotisohvallasi. Loistava idea, josta nopeassa ajassa ja rajallisella budjetilla jalostui näyttävä, toimiva ja laadukas verkkosivusto. Digimuseo tuo kulttuurin kaikkien saataville. Vaikka sivusto syntyi koronan tuoman erityisajan myötä, sillä varmasti on tulevaisuutta myös koronan jälkeisessä ajassa.

Tuomariston perustelut ilahduttavat ja luovat uskoa tekemiseen, sillä Digimuseo.fi -palvelun tehtävänä on edistää museotoimintaa, museoiden yhteistyötä ja kulttuuriperinnön digitaalista tallentamista ja saatavuutta. Palvelu tuo museopalvelut kuluttajien käyttöön ajasta ja paikasta riippumatta sekä tarjoaa museoille alustateknologian ja siihen liittyvät palvelut menestykselliseen toimintaan digitaalisessa toimintaympäristössä. Digimuseo.fi -palvelun suunnittelusta ja toteutuksesta on vastannut alusta alkaen Miltton Digital Oy.

Digimuseo.fi -palvelun taustayrityksen Yhteinen perintö Oy:n hallituksen puheenjohtaja Kimmo Levä kommentoi saavutusta heti tuoreltaan seuraavasti:

”Olemme erityisen iloisia siitä, että meidät huomioitiin pienen budjetin verkkopalvelu -kategoriassa, sillä onhan se niin, että luovuutta, rohkeutta ja hyvää tekemisen meininkiä voi olla myös suurten budjettien toteutuksessa, mutta pienten budjettien kohdalla se on välttämätöntä. Tämä vuoksi kohdistan erityiset kiitokset Miltton Digitalin (omaa sukua Buenan) tiimille. Tekemisen meiningistä ovat puolestaan vastanneet palvelumme ”dynamic duo”, Anne Mäkijärvi ja Janne Tielinen.”

Grand One -kilpailu on media- ja mainosalan digitaalisille töille

Grand One on vuodesta 2002 järjestetty kilpailu, joka on tarkoitettu suomalaisille digitaalisen median töille. Vuonna 2021 eri kilpailukategorioihin ilmoitettiin yhteensä 386 työtä, joista valikoitui lopulta 20 voittajaa. Päätuomareiden Pia af Hällströmin ja Niklas Liljan lisäksi töiden arviointiin eri kategorioissa osallistui iso joukko media- ja mainosalan ammattilaisia.

Yhteinen perintö Oy
Hallituksen puheenjohtaja