Tasavallan Presidentin ja rouva Jenni Haukion tervehdys

KirjoittajaTasavallan Presidentti

Historian tuntemus auttaa vastamaan moniin kysymyksiin. Kuten miten nyky-yhteiskunta on muodostunut, mistä olemme tulleet ja miten menneisyys sekä tulevaisuus nivoutuvat yhteen. Historian tuntemus auttaa ymmärtämään maailmaa.

Pääsy historian, taiteen ja kulttuuriperinnön äärelle kuuluu meille jokaiselle. Digitaalisuus tarjoaa tähän uusia ratkaisuja ja mahdollisuuksia. Verkossa palvelut ja sisällöt ovat saavutettavissa tasapuolisesti esimerkiksi ajasta tai asuinpaikasta riippumatta.

Suomen museoliiton ja John Nurmisen Säätiön uusi Digimuseo tarttuu sekä tarpeeseen että hetkeen. Poikkeuksellinen aika, jossa nyt elämme, antaa uudelle Digimuseolle erityisen arvon.

Nyt avatun palvelun kunnianhimoinen tavoite on saavuttaa merkittävä asema suomalaisten museoiden digitaalisten palvelujen alustana. Digimuseo.fi hyödyntää suomalaista korkeatasoista osaamista teknologisissa ratkaisuissa.

Toivotamme Digimuseolle sekä museoon ensimmäiset näyttelynsä tuottaneille Apteekkimuseolle, Maatalousmuseo Saralle ja Helinä Rautavaaran museolle mitä parhainta menestystä. Digimuseon käyttäjille toivotamme elämyksellisiä hetkiä kulttuuritarjonnan parissa.

Presidentti Sauli Niinistö
Sauli Niinistö