Wäinö Aaltonen teostensa keskellä Hirvensalon ateljeessa vuonna 1923. Kuva: Atelier Alppila, Wäinö Aaltosen arkisto, Turun museokeskus.

WÄINÖ – “Minä tahtoisin, että sydämeni olisi kuin kivi”

3D virtuaalinäyttely
Suomi, English, Svenska

Oletko koskaan kulkenut Helsingin Rautatientorilla, ylittänyt Tampereen Hämeensillan tai vieraillut Aurajoen varrella sijaitsevassa WAMissa, Turun kaupungin taidemuseossa? Tällöin olet väistämättä törmännyt taiteilija Wäinö Aaltosen teoksiin.

Tietoa näyttelystä

Julkisen taiteen mestarina ja aikansa kansallisena kuvanveistäjänä tunnettu Aaltonen on paikkansa suomalaisessa taidehistoriassa ansainnut, mutta millainen oli ihminen kaiken tämän takana?

Digimuseoon täysin virtuaalisesti toteutettu näyttelykokonaisuus WÄINÖ – ”Minä tahtoisin, että sydämeni olisi kuin kivi” juhlistaa WAMin taiteilijan näyttävää uraa ja sukeltaa hänen elämänsä alkuvuosikymmeniin.

Tuotanto: Turun museokeskus

Museo
WAM
Teema
Taide

Opastetut virtuaalikierrokset

Kohteessa ei järjestetä opastettuja kierroksia

Näin vierailet digimuseossa

1. Osallistu kotonasi

Digimuseo.fi -palvelussa voit nauttia eri museoiden näyttelyistä missä ja milloin vaan.

2. Koe yhdessä

Voit vierailla Digimuseossa myös yhdessä ryhmäsi kanssa. Varaa opastettu kierros, niin voitte kokea virtuaalinäyttelyn kuten olisitte oikeassa museossa.

3. Jokainen elämys on erilainen

Digimuseossa löytyy näyttelyitä eri museoista ympäri Suomea. Suurin osa näyttelyistä on ilmaisia ja osaan on pääsymaksu.

Haluatko vierailla museossa fyysisesti?

Lue lisää museot.fi-sivulta
Ihmisiä museossa