Virtuell visning i Presidentens slott

360˚ virtuell utställning
Svenska

En virtuell visning av Presidentens slott finns nu också på Digimuseo webbplats!

Info om utställningen

En rundtur med panoramabilder gör det möjligt att bekanta sig med slottets salar och rum samt konstverk, möbler och historia.

Utöver slottets kejserliga konstsamling presenteras i Presidentens slott verk som konstmuseet Ateneum har deponerat där. Den kejserliga konstsamlingen omfattar bland annat verk av Albert Edelfelt, Werner Holmberg, Ferdinanvd von Wright, Hjalmar Munsterhjelm och Akseli Gallen-Kallela. Till samlingarna hör också bronsbyster av republikens samtliga presidenter samt porträtt av deras makar.

Presidentinlinna

Guidade virtuella turer

Det finns inga guidade turer på denna plats.

Så här besöker du Digimuseo.fi

1. Besök ensam

Du kan njuta av utställningarna när som helst, var som helst.

2. Upplevelser tillsammans

Du kan även boka en guidad tur för dig eller din grupp och uppleva utställningen tillsammans med en guide.

3. Varje utställning är unik

I Digimuseo.fi hittar du utställningar från olika museer runt om i Finland. Alla utställningar kan besökas gratis, till vissa kan du köpa ett mer omfattande inträde eller boka en guidad tur.